جهت ثبت نام كليك نماييد .

معرفي  رويداد  5G_AIOT:

به منظور ارتقاي بهره‌وري و رشد اقتصادي با استفاده از فناوريهاي نوين و هوشمندسازي صنايع، بخش هاي اقتصادی، خدماتي و اداري كشور، تكاليف مهمي در برنامه هفتم پيشرفت بويژه در مواد ۶۵، ٤٨ و ۱۰۷ اين قانون مبني بر الزام دستگاههاي ذيربط با هدف تدوين و اجراي برنامه تحول ديجيتال پيش بيني شده است. در این خصوص تنظیم‌گری برای بهره‌برداری از فناوری‌های اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، شبکه های نسل جدید و داده‌های عظیم در استقرار انقلاب صنعتی چهارم نقش بسزایی در هوشمندسازي در صنايع و بخش هاي ذکر شده بالا دارد. از اين روي و به منظور آشنایی متولیان و مجریان و هم‌رسانی اقدامات برای توسعه و نفوذ این فناوری‌ها و در نتیجه افزایش سهم اقتصاد ديجيتال از کل اقتصاد کشور و اثربخشی اقدامات کمیته ۵G-AIoT  رویداد «نقش تنظیم‌گری ۵G-AIoT در توسعه اقتصاد دیجیتال» برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان:

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم و مقررات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ICT، معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

با همکاری:

  1. سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نصر
  2. کاروران ارتباطی (شرکت مخابرات ایران و همراه اول، مبین نت، ایرانسل، رایتل، آسیاتک، فناپ)
  3. دستگاه‌های اجرایی کشور (معاونت علمی رییس جمهور، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های صمت، نفت، نیرو، کشاورزی، کشور و سلامت و همچنین صنایع (ایمیدرو، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  و بخش‌های اقتصادی)

 

مهمان ویژه: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات- معاونین وزیر نفت، کشاورزی و صمت

میزبان و مکان: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات – سالن شهید اتابکی

سخنرانان و مهمانان ویژه:  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

زمان: 15و 16 اردیبشهت 1404

 

اهداف رویداد:

  • آشنایی مدیران عالی و معاونین ذیربط دستگاه‌های ملی از جمله وزارتخانه‌های صمت، نفت، نیرو، کشاورزی، کشور و سلامت و همچنین صنایع و بخش‌های اقتصادی مرتبط با:
    • اهمیت اجرای تحول دیجیتال و هوشمندسازی در رشد اقتصادی
    • تکالیف قانونی دستگاه‌ها در تدوین برنامه تحول دیجیتال و الگوی تهیه و تدوین برنامه تحول دیجیتال
    • اهمیت ارتقای بهره وری بخش مرتبط و نقش تنظیم گری5G-AIoT در انجام تکالیف آنها
    • هماهنگی سند تنظیم‌گری با سایر ذینفعان
    • تدوین نظام نامه سنجش اقتصاد دیجیتال (همکاری مرکز آمار با وزارت ارتباطات)
    • افزایش بهره‌وری در صنایع
    • حل چالش‌های رگولاتوری و افتا ریاست جمهوری و افتا وزارت ارتباطات
  • همراه نمودن:
    • سازمان اداری استخدامی در تسریع نمودن ابلاغ ساختار هوشمندسازی صنایع و دستگاه های اجرایی
    • سازمان برنامه و بودجه در امر تامین اعتبارات هوشمندسازی صنایع و دستگاه های اجرایی
    • معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه
    • مرکز ملی فضای مجازی در تصویب پیش نویس مقررات فرا‌حوزهیایای‌ای مورد نیاز
  • ارائه ظرفیت‌ها و توانمدندیهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور در قالب نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی

اهم برنامه‌ها:

  • ارائه گزارش اقدامات کمیته5G-AIoT  و تشریح خروجی‌های کمیته تاکنون
  • تشریح برنامه های پیش روی مطابق نقشه راه و تقسیم کار ملی بازیگران این حوزه
  • تبیین اهمیت نقش تنظیم گری 5G-AIoT  در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت و رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال کشور و ارائه نمونه‌های موفق خارجی
  • ارائه سخنرانی کلیدی وزیر محترم
  • ارائه چند سخنرانی راهبردی صنایع و مدیران عالی دستگاه‌های اجرایی
  • رونمایی از پیش نویس مقررات مربوط به شبکه‌های اختصاصی  3GPP و Non-3GPP
  • رونمایی از پیش نویس دستورالعمل خدمات اینترنت اشیاء
  • رونمایی از الزامات امنیتی اینترنت اشیاء و استانداردهای ملی اینترنت اشیاء
  • برگزاری نمایشگاه بخش "الف" :
    • محصولات و سامانه‌های بومی مربوط به اینترنت اشیاء (عمودی و افقی)
    • دستاوردها و تجارب موفق شرکت‌های دانش بنیان، فناور و کاروران ارتباطی و خروجی پایلوت‌های اجرایی
    • رونمایی از محصولات و سامانه‌های بومی مربوط به اینترنت اشیاء
    • ارائه توانمندیهای آزمایشگاه های تایید فنی
    • ارائه توانمندیهای شرکتهای مشاوره و یکپارچه سازی
  • برگزاری نمایشگاه بخش "ب" :
    • نمایشگاه معکوس برای اعلام نیازمندیهای ساخت توسط صنایع و بخش‌های اقتصادی
    • امضاء تفاهم نامه بین نیاز صنایع و حل مسائل از طریق شرکت‌های فناور
    • برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزشی با ارائه گواهینامه معتبر

بخش برنامه رویداد:

  • عنوان: "برنامه رویداد"
  • جدول زمانی:
    • افتتاحیه و سخنرانی کلیدی
    • پنل تخصصی ۱
    • پنل تخصصی ۲
    • ارائه‌های شرکت‌های فناوری
    • اختتامیه و جمع‌بندی

اداره بازرگانی

رییس
ماموریت‌ها

تمامی خریدهای کالا/ خدمات و همچنین فروش کالا/ خدمات در همه سطوح معاملات اعم از جزئی، متوسط  و عمده از طریق اداره بازرگانی پژوهشگاه انجام می‌پذیرد.

- سطوح معاملات هر ساله توسط هیأت وزیران تعیین و ابلاغ می‌گردد.

- اسناد قانونی و بالا دستی، قانون مناقصات و آیین نامه مالی و معاملاتی پژوهشگاه می‌باشد.

1-  خریدهای کالا/ خدمات و مراحل انجام کار:

الف- خریدهای عمده (عمومی):

تمام خریدهای عمده از طریق مناقصه و در بستر سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) انجام می پذیرد.

الف 1 خریدهای عمده از طریق مناقصه محدود: گزارش توجیهی خرید بصورت محدود و نام شرکت‌های توانمند و متخصص در حوزه خرید توسط متقاضی تهیه و برای تأیید به ریاست پژوهشگاه ارسال می‌گردد، در این حالت با ارسال دعوت‌نامه به شرکت‌های منتخب، درخواست می‌گردد تا در بستر ستاد اقدام به پیشنهاد قیمت نمایند.

الف -2 خریدهای عمده از طریق مناقصه عام (عمومی): پس از دریافت مشخصات فنی کالا / خدمات و الزامات مورد نیاز از متقاضی، در بستر سامانه ستاد اقدام به نشر آگهی و دعوت از عموم شرکت‌ها و تأمین کنندگان می گردد، که در مهلت مقرر نسبت به ارائه پیشنهاد قیمت خود اقدام نمایند.

ب- خریدهای متوسط:

تمام خریدهای متوسط در بستر سامانه تدارکات (ستاد) انجام پذیرفته و پیشنهادات قیمت اخذ شده با حضور اعضاء قانونی و ناظرین در جلسه بازگشایی استعلام بهاء مورد بررسی قرارمی‌گیرد.

ج- خریدهای جزئی (خرد):

خریدهای جزئی (خرد) با بررسی قیمت توسط کارپرداز  و با کمترین قیمت و با مسئولیت ایشان انجام می پذیرد.

 

مراحل انجام کار خرید کالا / خدمات:

- اخذ درخواست خرید کالا/ خدمات بصورت سیستمی از متقاضی

- تعیین و برآورد مبلغ معامله

- تامین اعتبار و پیش بینی نقدینگی مورد نیاز از دفاتر طرح و برنامه و امور مالی

- انتخاب کارپرداز و انتخاب نوع خرید (جزئی، متوسط و عمده)

- برگزاری جلسات بررسی قیمت، استعلام بها، کمیسیون معاملات و انتخاب فروشنده

- ابلاغ برنده و درخواست ارسال اسناد مربوطه

- انعقاد قرارداد خرید/ پرداخت بصورت فاکتوری

- دریافت کالا/ خدمات و اخذ فاکتور و صورت‌جلسات مرتبط

- تحویل کالا به انبار و متقاضی

- ارسال اصل اسناد برای رسید انبار و تکمیل اسناد

- ارسال اسناد هزینه (اصل فاکتور + اصل رسید انبار+ درخواست متقاضی) به امور مالی جهت تسویه حساب نهائی

2- فروش کالا و مراحل انجام کار:

الف فروش متوسط و عمده (عمومی):

تمام فروش های متوسط و عمده از طریق مزایده عمومی و در بستر سامانه ستاد انجام می پذیرد.

ب- فروش جزئی:

فروش‌های جزئی با بررسی قیمت توسط کارپرداز و با بیشترین قیمت و با مسئولیت ایشان انجام می پذیرد.

مراحل انجام کار فروش کالا:

-  اخذ درخواست فروش کالا بصورت سیستمی از متقاضی

- تعیین و برآورد مبلغ معامله

- انتخاب کارپرداز و انتخاب نوع معامله (جزئی، متوسط  و عمده)

- برگزاری جلسات بررسی قیمت، استعلام بها، کمیسیون معاملات و انتخاب خریدار

- ابلاغ برنده مزایده و درخواست ارسال مبلغ مورد مزایده

- دریافت مبلغ نهائی به حساب پژوهشگاه و اخذ تاییدیه از امور مالی

- تحویل کالا به خریدار با حضور نمایندگان حراست و بازرسی

- خروج کالا به همراه تنظیم صورت‌ جلسات و مستندات مربوطه

- ارسال اسناد و مدارک مبنی بر فروش کالا به امور مالی جهت تسویه حساب نهائی

فیلتر زمان مطلب
محتوای مرتبط موجود نیست.
X