جهت ثبت نام كليك نماييد .

معرفي  رويداد  5G_AIOT:

به منظور ارتقاي بهره‌وري و رشد اقتصادي با استفاده از فناوريهاي نوين و هوشمندسازي صنايع، بخش هاي اقتصادی، خدماتي و اداري كشور، تكاليف مهمي در برنامه هفتم پيشرفت بويژه در مواد ۶۵، ٤٨ و ۱۰۷ اين قانون مبني بر الزام دستگاههاي ذيربط با هدف تدوين و اجراي برنامه تحول ديجيتال پيش بيني شده است. در این خصوص تنظیم‌گری برای بهره‌برداری از فناوری‌های اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، شبکه های نسل جدید و داده‌های عظیم در استقرار انقلاب صنعتی چهارم نقش بسزایی در هوشمندسازي در صنايع و بخش هاي ذکر شده بالا دارد. از اين روي و به منظور آشنایی متولیان و مجریان و هم‌رسانی اقدامات برای توسعه و نفوذ این فناوری‌ها و در نتیجه افزایش سهم اقتصاد ديجيتال از کل اقتصاد کشور و اثربخشی اقدامات کمیته ۵G-AIoT  رویداد «نقش تنظیم‌گری ۵G-AIoT در توسعه اقتصاد دیجیتال» برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان:

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم و مقررات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ICT، معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

با همکاری:

  1. سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نصر
  2. کاروران ارتباطی (شرکت مخابرات ایران و همراه اول، مبین نت، ایرانسل، رایتل، آسیاتک، فناپ)
  3. دستگاه‌های اجرایی کشور (معاونت علمی رییس جمهور، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های صمت، نفت، نیرو، کشاورزی، کشور و سلامت و همچنین صنایع (ایمیدرو، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  و بخش‌های اقتصادی)

 

مهمان ویژه: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات- معاونین وزیر نفت، کشاورزی و صمت

میزبان و مکان: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات – سالن شهید اتابکی

سخنرانان و مهمانان ویژه:  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

زمان: 15و 16 اردیبشهت 1404

 

اهداف رویداد:

  • آشنایی مدیران عالی و معاونین ذیربط دستگاه‌های ملی از جمله وزارتخانه‌های صمت، نفت، نیرو، کشاورزی، کشور و سلامت و همچنین صنایع و بخش‌های اقتصادی مرتبط با:
    • اهمیت اجرای تحول دیجیتال و هوشمندسازی در رشد اقتصادی
    • تکالیف قانونی دستگاه‌ها در تدوین برنامه تحول دیجیتال و الگوی تهیه و تدوین برنامه تحول دیجیتال
    • اهمیت ارتقای بهره وری بخش مرتبط و نقش تنظیم گری5G-AIoT در انجام تکالیف آنها
    • هماهنگی سند تنظیم‌گری با سایر ذینفعان
    • تدوین نظام نامه سنجش اقتصاد دیجیتال (همکاری مرکز آمار با وزارت ارتباطات)
    • افزایش بهره‌وری در صنایع
    • حل چالش‌های رگولاتوری و افتا ریاست جمهوری و افتا وزارت ارتباطات
  • همراه نمودن:
    • سازمان اداری استخدامی در تسریع نمودن ابلاغ ساختار هوشمندسازی صنایع و دستگاه های اجرایی
    • سازمان برنامه و بودجه در امر تامین اعتبارات هوشمندسازی صنایع و دستگاه های اجرایی
    • معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه
    • مرکز ملی فضای مجازی در تصویب پیش نویس مقررات فرا‌حوزهیایای‌ای مورد نیاز
  • ارائه ظرفیت‌ها و توانمدندیهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور در قالب نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی

اهم برنامه‌ها:

  • ارائه گزارش اقدامات کمیته5G-AIoT  و تشریح خروجی‌های کمیته تاکنون
  • تشریح برنامه های پیش روی مطابق نقشه راه و تقسیم کار ملی بازیگران این حوزه
  • تبیین اهمیت نقش تنظیم گری 5G-AIoT  در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت و رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال کشور و ارائه نمونه‌های موفق خارجی
  • ارائه سخنرانی کلیدی وزیر محترم
  • ارائه چند سخنرانی راهبردی صنایع و مدیران عالی دستگاه‌های اجرایی
  • رونمایی از پیش نویس مقررات مربوط به شبکه‌های اختصاصی  3GPP و Non-3GPP
  • رونمایی از پیش نویس دستورالعمل خدمات اینترنت اشیاء
  • رونمایی از الزامات امنیتی اینترنت اشیاء و استانداردهای ملی اینترنت اشیاء
  • برگزاری نمایشگاه بخش "الف" :
    • محصولات و سامانه‌های بومی مربوط به اینترنت اشیاء (عمودی و افقی)
    • دستاوردها و تجارب موفق شرکت‌های دانش بنیان، فناور و کاروران ارتباطی و خروجی پایلوت‌های اجرایی
    • رونمایی از محصولات و سامانه‌های بومی مربوط به اینترنت اشیاء
    • ارائه توانمندیهای آزمایشگاه های تایید فنی
    • ارائه توانمندیهای شرکتهای مشاوره و یکپارچه سازی
  • برگزاری نمایشگاه بخش "ب" :
    • نمایشگاه معکوس برای اعلام نیازمندیهای ساخت توسط صنایع و بخش‌های اقتصادی
    • امضاء تفاهم نامه بین نیاز صنایع و حل مسائل از طریق شرکت‌های فناور
    • برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزشی با ارائه گواهینامه معتبر

بخش برنامه رویداد:

  • عنوان: "برنامه رویداد"
  • جدول زمانی:
    • افتتاحیه و سخنرانی کلیدی
    • پنل تخصصی ۱
    • پنل تخصصی ۲
    • ارائه‌های شرکت‌های فناوری
    • اختتامیه و جمع‌بندی

اداره امور اداری

رییس
ستاره حق شناس
معرفی

این اداره وظیفه کنترل و ساماندهی امور کلی اداری و ارتباطات اداری تمام واحدهای پژوهشگاه و فراهم نمودن تسهیلات مربوط به ارتقای مستمر کیفیت ارتباطات اداری و اجرای بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های اداری در سطح پژوهشگاه است. ثبت تعاملات اداری و سوابق پرسنلی کارکنان و هدایت و بروز نگه داشتن سیستم اتوماسیون اداری از دیگر وظایف مهم این اداره است.

ماموریت‌ها
  • نظارت بر ثبت و ارسال کلیه نامه‌های وارده بر دبیرخانه مرکزی شامل: ثبت، اسکن و ارجاع کلیه نامه‌های مربوط به معاونت‌ها و مدیریت‌ها، نظارت و هماهنگی برای دریافت، تفکیک و توزیع تمام مکاتبات.
  • نظارت بر اجرای دقیق اتوماسیون اداری در دبیرخانه مرکزی.
  • نظارت بر نحوه ثبت و بایگانی نامه‌ها. پیگیری و ارائه مشکلات نرم افزاری و پیشنهادهای اصلاحی اتوماسیون اداری به مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • نظارت، هدایت و ارزیابی امور بر اساس امور مشروحه ذیل:
  • تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و انجام تمام اموراداری و پرسنلی کارکنان شاغل و بازنشسته عضو هیأت علمی و غیر هیأت علمی و برنامه ریزی،
  • تامین و تجهیز نیروی انسانی مورد نیاز بر اساس برنامه‌های توسعه. هماهنگی و هدایت مجموعه در رابطه با تهیه و صدور بخشنامه و دستورالعمل‌های اجرایی لازم به منظور اعمال هماهنگی و وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات و پیشنهاد اصلاح مقررات به مراجع ذیصلاح در زمینه مدیریت منابع انسانی. همکاری و تماس با مراکز ذیربط در مورد اجرای مقررات و ضوابط جاری.
  • ارائه راهکارها، طرح‌های کاربردی و تدوین معیارهایی درخصوص نحوه تامین، توزیع، نگهداشت وارتقاء نیروی انسانی و نظارت بر صدور احکام بازنشستگی و بررسی و اقدام در زمینه بهبود امور معیشتی و رفاهی بازنشستگان.
  • انجام بررسی‌های کارشناسی و صدور احکام استخدامی کارکنان رسمی و غیررسمی عضو هیأت علمی و کارکنان غیرهیأت علمی در حالت‌های مختلف. نظارت بر کنترل حضور و غیاب کلیه کارکنان مرکز و ارائه صورت‌های تحلیلی مورد نیاز و ارائه اطلاعات و گزارش‌های مورد نیاز به مدیریت امورمالی و بودجه برای پرداخت حقوق و اضافه کار و سایر مزایای قانونی کارکنان شاغل و بازنشسته. نظارت بر انجام ارزشیابی و ارزیابی‌های مختلف کارکنان و شرکت در جلسات و کمیته‌های قانونی ونظارت بر انجام قراردادهای حقیقی و نظارت بر تهیه و تنظیم آمارهای مختلف نیروی انسانی و ارائه اطلاعات لازم و تحلیل‌های آماری مورد درخواست.
  • نظارت بر انجام کلیه مراحل مربوط به مأموریت‌های داخل و خارج از کشور کارکنان و نظارت بر برنامه ریزی و پیگیری امور مربوط به تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی کارکنان.
  • نظارت بر انجام امور مربوط به خدمات اداری متمرکز از جمله دبیرخانه مرکزی، بایگانی مرکزی و تحریرات برای پشتیبانی اداری طرح‌های پژوهشی.
  • نظارت بر انجام اموراداری مربوط به مسائل گزینشی کارکنان از جمله معرفی، هماهنگی و دریافت اعلام نظریه آنان.
  • نظارت بر انجام امور مربوط به تهیه، پیشنهاد و نحوه استفاده از امکانات رفاهی برای کارکنان، انجام مراحل مربوط به صدور معرفی کارکنان برای استفاده از تسهیلات بیمارستان‌هایی که طرف قرارداد می‌باشند و نظارت بر ایجاد تسهیلات درمانی و ارائه خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و غیره.
فیلتر زمان مطلب
محتوای مرتبط موجود نیست.
X